Categorías: Economia

El Departament d’Agricultura destina 23,5 milions d’euros en ajuts a comunitats de regants per a la millora de xarxes de reg

El Departament d’Agricultura inverteix 23,5 M€ en ajuts per a comunitats de regants

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha anunciat que durant l’any 2025, 22 comunitats de regants han completat les seves obres i han sol·licitat el pagament d’ajuts corresponents a l’Ordre de regadius publicada el 2024. Aquesta iniciativa busca millorar i modernitzar les xarxes de reg.

Aquests ajuts, que equivalen a una inversió global de 23.493.799,14 euros, s’han repartit entre 62 comunitats a tot Catalunya. Pel que fa a l’any 2025, s’ha certificant un total de 22 ajuts amb un import d’inversió de 5.061.264,63 euros, i un suport econòmic de 3.884.603,96 euros que recentment s’ha abonat.

Les inversions es destinaran a modernitzar les instal·lacions de reg i incorporar tecnologies que millorin l’eficiència en el transport i l’aplicació de l’aigua. Això permetrà a les comunitats d’assolir importants estalvis d’aigua i energia, ajudant-los a gestionar millor els episodis de sequera.

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

Reobren Sant Miquel del Fai al públic després d’uns mesos tancat per treballs: “Teníem moltes ganes de tornar”

ACN Bigues i Riells - Sant Miquel del Fai ha reobert aquest cap de setmana…

1 hora hace

Els estudis de l’àmbit de la salut i l’empresa, entre els més sol·licitats al Saló de l’Ensenyament

ACN Barcelona - Els graus universitaris i els cicles formatius d'FP vinculats a estudis de…

1 hora hace

La 9a edició del Dansa Metropolitana tanca amb més de 49.000 espectadors en les 397 activitats programades

ACN Barcelona - La 9a edició del Dansa Metropolitana ha tancat amb un total de…

4 hores hace

Illa defensa que “en els temps que venen” cal una “fiscalitat justa” després que Junts reclamés abaixar l’IRPF

ACN El Masnou - El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha defensat aquest diumenge…

4 hores hace

El B-Travel tanca portes amb més de 25.000 visitants i molt interès per viatjar malgrat el conflicte a l’Orient Mitjà

ACN Barcelona - El saló de turisme B-Travel tanca aquest diumenge les portes amb més…

4 hores hace

Els Comuns veuen “benvingudes” les possibles demandes d’ERC de noves competències en la negociació de pressupostos

ACN Barcelona - Els Comuns han considerat aquest diumenge "benvingudes" les possibles demandes d'ERC de…

7 hores hace

Esta web usa cookies.