Categorías: Política

Unes 200 persones protesten a Barcelona contra la “massacre” de senglars a Collserola arran de la pesta porcina

ACN Barcelona – Unes 200 persones s’han concentrat aquest dissabte a la plaça Sant Jaume de Barcelona per protestar contra el que consideren una “massacre” de porc senglars arran de l’esclat a Collserola d’un focus de pesta porcina africana (PPA). Convocats pel partit Pacma i altres organitzacions, els animalistes han exigit que s’acabi amb les batudes i que s’aposti per una gestió “més ètica”, amb mesures que no suposarien la mort com ara l’esterilització a través de pinso o gàbies trampa. Des del PACMA, Aitziber Sáez, també ha acusat l’administració de “protegir” els interessos del sector porcí i de “connivència” amb el col·lectiu de la caça. De fet, durant la protesta s’han sentit càntics contra els caçadors, qualificant-los d'”assassins”.
La portaveu del Pacma a la concentració, Aitziber Sáez, ha qualificat d'”intolerable” que es recorri a la “massacre” d’animals com a mesura de control contra la crisi sanitària. Sáez ha defensat una gestió “ètica” de la fauna salvatge “que no signifiqui exterminar els animals”. “Sabem que és possible i que s’ha d’escoltar els científics”, ha dit. Algunes de les propostes són la reintroducció d’espècies depredadores, mesures d’esterilització a través de l’alimentació o gàbies que permeti atrapar els animals sense fer-los mal.

Davant el protagonisme que està guanyant el sector de la caça en la gestió de la crisi, els animalistes critiquen que es presenti el sector cinegètic “com uns herois”. Segon Sáez, tenen gran part de la responsabilitat d’allò que està passant. “Està demostrat pels científics que com més porcs senglars es maten, més es reprodueixen”, ha assenyalat. A més, també han denunciat que hi hagi “granges cinegètiques” per tot l’Estat, que després alliberen animals al medi “per gaudir exterminant”.

Pels animalistes, seria clau que les ajudes anunciades al sector porcí de 10 milions d’euros per fer front a la pesta porcina es dediquessin a canviar el model, un model que ha recordat Sáez també és responsable de la contaminació d’aqüífers, per exemple. Critiquen, però, que sigui “més fàcil matar” i “acontentar” el sector cinegètic. Segons Sáez, no s’ha d’oblidar que el virus significa una “amenaça” pel sector porcí i acusen l’administració de protegir-lo, “perquè hi ha grans empreses que guanyen molts diners explotant animals”, ha dit la portaveu.

A més, des del Pacma també consideren “preocupant” la proximitat del conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, amb l’activitat de la caça. De fet han criticat el seu vincle personal amb el col·lectiu, posant de manifest que el seu avi va ser president de la Federació Catalana de Caça. Segons els animalistes, això “posa en evidència” un conflicte d’interessos en la presa de decisions.

Entre els assistents a la concentració a la Plaça Sant Jaume de Barcelona hi havia la Mònica Fernández, una defensora de la introducció de mesures que respectin l’ecosistema per fer front a la crisi de PPA. Per ella, una bona mesura seria la introducció de depredadors naturals que puguin acabar amb el porc senglar, com per exemple el llop. “Si seguim matant indiscriminadament la fauna salvatge, l’acabarem reduint a zero, i és molt necessària per a tot l’ecosistema”.

A la concentració també hi han assistit en Roberto i la Maribel. En el seu cas, l’objectiu de la concentració més enllà de denunciar les morts dels porcs senglars era també posar el focus en la “violència estructural que és l’especisme”. Defensen la llibertat animal i critiquen que la resposta a una crisi econòmica a les granges hagi de ser l'”extermini”. “Les granges em són ben igual”, defensa la Maribel.  

La concentració ha estat convocada pel partit animalista Pacma, i una vintena d’organitzacions més com Free the Animals o Animal Save.

Redacció

Entradas recientes

El centre de Barcelona s’omple de compradors en “plena efervescència” de la campanya de Nadal

ACN Barcelona - El centre de Barcelona s'omple aquests dies de compradors en "plena efervescència"…

1 hora hace

El PP avisa Sánchez que pot “fugir” de la sessió de control però que no podrà “escapar” de la justícia ni de les urnes

ACN Terrassa - La vicesecretària del PP Cuca Gamarra ha avisat el president espanyol, Pedro…

1 hora hace

Els productors de ponsèties parlen d’una temporada “excel·lent” i esperen arribar a 1,5 milions de plantes venudes

ACN Vilassar de Mar - Els productors de ponsèties han parlat d'una temporada "excel·lent" i…

1 hora hace

El Mediterrani i el sud-est, sota avís per temporal aquest diumenge

Diumenge de temporal: l’AEMET situa el focus de les pluges més intenses al Mediterrani i…

2 hores hace

El centre de Barcelona s’omple de compradors en “plena efervescència” de la campanya de Nadal

ACN Barcelona - El centre de Barcelona s'omple aquests dies de compradors en "plena efervescència"…

2 hores hace

Els productors de ponsèties parlen d’una temporada “excel·lent” i esperen arribar a 1,5 milions de plantes venudes

ACN Vilassar de Mar - Els productors de ponsèties han parlat d'una temporada "excel·lent" i…

2 hores hace

Esta web usa cookies.