Categorías: El Temps

Pluges de més de 100 litres inunden carrers i carreteres i afecten els serveis de metro a Badalona i Barcelona

ACN Barcelona – Una tempesta de pluja que ha deixat registres de més de 100 litres per metre quadrat a l’àmbit metropolità de Barcelona ha inundat carrers i carreteres i ha afectat els serveis de metro a la capital catalana i a Badalona, un dels municipis on la pluja ha caigut amb més força. A Badalona, l’estació de metro de Gorg ha resultat inundada i s’ha hagut de tancar, i a Barcelona la tempesta ha afectat les línies L2 i L3. A més, l’aigua ha obligat a tallar en diferents moments alguns dels trams de les rondes, i diversos carrers i baixos d’edificis han quedat negats. Fins a les vuit del vespre, els Bombers havien atès prop de 240 serveis, 131 dels quals a Badalona. El telèfon 112 havia rebut fins a la mateixa hora prop d’un miler de trucades.
(S’actualitza la informació amb les darreres dades de serveis dels Bombers)

La majoria dels serveis que han fet els Bombers s’han desenvolupat a la Regió d’Emergències Metropolitana Nord. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un avís d’observació per xàfecs que poden superar els 100 litres per metre quadrat en 24 hores a Badalona, on hi ha hagut inundacions a carrers i a baixos d’immobles. Protecció Civil ha activat l’alerta del pla Inuncat davant d’aquesta circumstància, que durant la tarda també ha afectat municipis del Maresme i dels dos Vallesos.

A més, el Parc Fluvial del Besòs ha activat l’alerta del seu pla d’emergències davant la possibilitat de desbordament del canal central. El parc s’ha tancat a la ciutadania. D’altra banda, l’SMC també indica que fins a les dues de la tarda, l’estació meteorològica de Mas de Barberans (Montsià) ha acumulat aquest dimarts 31,5 mil·límetres de pluja per metre quadrat.

Durant els moments de pluja més intensos la xarxa viària catalana ha registrat diverses incidències simultànies a les vies urbanes i interurbanes al Barcelonès, sud del Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental. La pluja ha provocat bassals i talls de via a les Rondes de Barcelona.

També hi ha hagut incidències a la xarxa ferroviària. Els combois de les línies de Rodalies R2 i R2Sud han circulat amb demores de més de 20 minuts de mitjana per les limitacions de velocitat per alerta de fortes pluges de l’Agència Estatal de Meteorologia.

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

Reobren Sant Miquel del Fai al públic després d’uns mesos tancat per treballs: “Teníem moltes ganes de tornar”

ACN Bigues i Riells - Sant Miquel del Fai ha reobert aquest cap de setmana…

7 hores hace

Els estudis de l’àmbit de la salut i l’empresa, entre els més sol·licitats al Saló de l’Ensenyament

ACN Barcelona - Els graus universitaris i els cicles formatius d'FP vinculats a estudis de…

7 hores hace

La 9a edició del Dansa Metropolitana tanca amb més de 49.000 espectadors en les 397 activitats programades

ACN Barcelona - La 9a edició del Dansa Metropolitana ha tancat amb un total de…

9 hores hace

Illa defensa que “en els temps que venen” cal una “fiscalitat justa” després que Junts reclamés abaixar l’IRPF

ACN El Masnou - El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha defensat aquest diumenge…

10 hores hace

El B-Travel tanca portes amb més de 25.000 visitants i molt interès per viatjar malgrat el conflicte a l’Orient Mitjà

ACN Barcelona - El saló de turisme B-Travel tanca aquest diumenge les portes amb més…

10 hores hace

Els Comuns veuen “benvingudes” les possibles demandes d’ERC de noves competències en la negociació de pressupostos

ACN Barcelona - Els Comuns han considerat aquest diumenge "benvingudes" les possibles demandes d'ERC de…

13 hores hace

Esta web usa cookies.