Categorías: Actualitat

Les carreteres catalanes han registrat 144 morts durant el 2025, un increment del 6% respecte l’any anterior

Un total de 144 víctimes en accidents viaris a Catalunya durant el 2025

L’últim informe del Servei Català de Trànsit (SCT) revela que durant el 2025, 144 persones han perdut la vida a les carreteres interurbanes de Catalunya, resultat de 136 accidents mortals. Aquesta xifra representa un increment del 6% respecte les 136 víctimes del 2024, tot i que s’observa una disminució del 18% comparat amb el 2019.

El mes de desembre va concloure amb 11 víctimes, i entre les mortals, 114 eren homes i 30 dones. Pel que fa als ferits greus, s’han registrat 861 incidents, que també suposa un augment respecte als 807 del 2024.

Vulnerabilitat dels col·lectius

Les víctimes més vulnerables, com motoristes, vianants i ciclistes, representen el 43% de les morts. Amb 45 motoristes morts, aquest grup és el més afectat, seguit per 12 vianants i 5 ciclistes. L’SCT ha emès un avís a tots els usuaris de la via, insticant a tenir més cura i percepció del risc.

Augment entre la població jove

Curiosament, entre les víctimes, l’edat més afectada és la franja de 55 a 64 anys. No obstant això, s’ha detectat un augment preocupant de morts entre menors de 35 anys, amb 51 víctimes, incrementant el total d’anys anteriors.

Dades per demarcacions

Les dades també revelen que Barcelona és la demarcació amb més morts (65), seguida per Tarragona amb 30, i Lleida amb 27. Aquestes xifres posen de manifest que la sinistralitat viària és un problema persistent i complex a Catalunya.

Redacció

Entradas recientes

El temps avui 2 de Març de 2026 a Cerdanyola del Vallès segons l’AEMET

Predicció del Temps a Cerdanyola del Vallès per al 2 de març de 2026 Avui,…

47 minuts hace

Un quadre de Júlia Peraire fins ara inèdit amplia el coneixement artístic del corpus de Ramon Casas

ACN Barcelona - El descobriment d’un quadre fins ara desconegut de Ramon Casas, un retrat…

2 hores hace

El 68è ral·li de cotxes d’època Barcelona-Sitges reuneix una setantena de vehicles centenaris en un viatge al passat

ACN Barcelona - La plaça Sant Jaume de Barcelona s'ha convertit aquest diumenge en un…

18 hores hace

El 68è ral·li de cotxes d’època Barcelona-Sitges reuneix una setantena de vehicles centenaris en un viatge al passat

ACN Barcelona - La plaça Sant Jaume de Barcelona s'ha convertit aquest diumenge en un…

19 hores hace

13 morts en accident a les carreteres catalanes en els dos primers mesos de l’any, 9 menys que el 2025

ACN Barcelona - Un total de 13 persones (9 homes i 4 dones) han perdut…

19 hores hace

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 1 de Març de 2026

Predicció Meteorològica per a Cerdanyola del Vallès - 1 de març de 2026 Avui, 1…

1 dia hace

Esta web usa cookies.