Categorías: Política

Els sindicats es tanquen a Educació per reclamar un complement únic de 473 euros per a tot el personal laboral

ACN Barcelona – Els sindicats CCOO, UGT, USTEC-STEs (IAC), JUNTS-SDRC i CGT del Comitè Intercentres s’han tancat al Departament d’Educació per exigir un complement únic de 473 euros per a tot el personal laboral. Reclamen que l’impacte econòmic d’aquesta mesura estigui inclòs en els pressupostos del 2026, que el cobrament sigui efectiu durant el primer trimestre del 2026 i que sigui compatible amb l’equiparació salarial de tècnics especialistes en educació infantil (TEEI). Es tracta d’un complement ja aconseguit per a les educadores de les llars d’infants i que ara els sindicats volen ampliar a tot el personal laboral, entre els quals hi ha integradores socials, educadors d’educació especial, netejadores o cuineres.
Els sindicats justifiquen la tancada al Departament per forçar una “negociació efectiva” per a les millores laborals i tenir “jornades dignes”. Segons els càlculs dels sindicats, les reivindicacions que demanen afecten uns 4.000 professionals arreu de Catalunya.

Anna Franganillo, de CCOO, ha argumentat que les negociacions estan “estancades” i que s’han tancat a Educació perquè no hi ha “resultats”. “Som personal qualificat. Se’ns exigeix aquesta titulació i no es veu reflectida en el salari”, ha indicat.

A banda del complement, Eva Costa, d’Ustec, també ha reivindicat la requalificació professional del personal d’atenció educativa per passar de C a B. “Volem compromisos”, ha remarcat Costa, que ha denunciat que el Departament està “empobrint els seus treballadors” i que borses com les d’educadors d’educació especial estan “buides”. Ha reivindicat que el personal laboral d’atenció educativa són “els professionals que més hores fan als centres” i que treballen amb “manca de recursos i sobrecàrrega”. “Així no pot viure ningú”, ha insistit.

Per la seva banda, Ana Jiménez, de la CGT, ha dit que estan “molt decebuts” amb Educació i que el Departament condiciona qualsevol millora al pressupost. “Com sempre, la resposta és que depèn del pressupost”, ha dit, tot remarcant que demanen que el compliment s’inclogui en el pressupost del 2026.

Finalment, Sandra Isierte, d’UGT, ha criticat que no han tingut “cap resposta” del Departament en l’any que fa que negocien el pla per millorar les condicions econòmiques i laborals del personal laboral. La representant d’UGT ha denunciat que molts professionals estan cobrant uns 1.200 euros “si arriba al mes” amb 40 hores setmanals i que, a més, fan formació de forma voluntària. Tot això, ha remarcat, és en detriment de la seva salut. “No podem més”, ha avisat.

Redacció

Entradas recientes

L’entorn del bomber mort a Vilanova i la Geltrú fa quatre anys es concentra a Interior i exigeix “saber què va passar”

ACN Barcelona - Familiars, amics i companys de Joan Liébana, el bomber mort en una…

21 minuts hace

Tallen la carretera del Carmel per denunciar la “turistificació salvatge” del Park Güell

ACN Barcelona - La plataforma Recuperem el Park Güell ha tallat aquest dissabte al matí…

25 minuts hace

Unes 200 persones protesten a Barcelona contra la “massacre” de senglars a Collserola arran de la pesta porcina

ACN Barcelona - Unes 200 persones s'han concentrat aquest dissabte a la plaça Sant Jaume…

1 hora hace

Els Comuns alerten dels “dubtes” d’Illa per mantenir la rebaixa del transport públic i li exigeixen “fermesa”

ACN Barcelona - La presidenta del grup parlamentari dels Comuns, Jéssica Albiach, ha alertat dels…

1 hora hace

L’entorn del bomber mort a Vilanova i la Geltrú fa quatre anys es concentra a Interior i exigeix “saber què va passar”

ACN Barcelona - Familiars, amics i companys de Joan Liébana, el bomber mort en una…

1 hora hace

El conseller Ordeig destaca la importància dels 143 dies de pesca i les tasques pendents

El conseller Ordeig valora els 143 dies de pesca com un èxit, però adverteix que…

3 hores hace

Esta web usa cookies.