
Estrena de ‘Frontera’ en versió original en català
Aquesta setmana, els cinemes acolliran sis novetats en català, destacant l’estrena de ‘Frontera’, que es presentarà en la seva versió original en català gràcies al suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC). Altres estrenes inclouen ‘El rei de reis’ en versió doblada al català i ‘Kontinental’25’, ‘Gaz de France’ i ‘Obert de nit’ en versió original subtitulada.
‘Frontera’ és un drama històric basat en fets reals que transcorre el 1943, quan Franco tanca les fronteres als refugiats de la repressió nazi. El protagonista, Manel Grau, decideix desafiar les ordres per ajudar a aquells que intenten escapar del terror. Acompanya a Manel la Juliana, una veïna, i en Jerôme, un passador francès, en una perillosa missió per salvar refugiats, tot i els records punyents de la Guerra Civil espanyola.
La distribució de ‘Frontera’ en versió original en català està a càrrec de Filmax, que també desafia la indústria amb el doblatge i subtitulat de ‘Els misteriosos contes del pomer’, una pel·lícula infantil que promou l’accessibilitat. La campanya de Política Lingüística ha aconseguit doblar o subtitular 81 llargmetratges en català durant aquest any 2025.
- Et Recomanem -
