Categorías: Oci

Tendències del 2025: la ficció i l’aprenentatge pràctic a les biblioteques municipals

Tendències del 2025 a les biblioteques municipals

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona ha presentat un informe sobre els llibres més llegits durant 2025, on es destaca Les calces al sol de Regina Rodríguez Sirvent com la novel·la més prestada en format físic. Així mateix, La grieta del silencio de Javier Castillo i El niño que perdió la guerra de Julia Navarro també s’han situat al capdavant.

En el àmbit digital, els llibres més buscats inclouen La península de las casas vacías de David Uclés i El secreto de la asistenta de Freida McFadden, la qual cosa reflecteix l’augment de la lectura en línia.

Els títols de no-ficció també han tingut un gran paper, amb manuals d’acreditació en competències TIC i cursos de català com els més sol·licitats, evidenciant així la funció de les biblioteques com a centres d’aprenentatge i inclusió digital.

Per al públic infantil i juvenil, els llibres de Míriam Tirado han obtingut una gran acollida, i el manga continua sent molt popular entre els lectors de totes les edats. Pel que fa al cinema, Oppenheimer i Del Revés 2 han estat les pel·lícules més prestades de l’any.

A més, les 236 biblioteques i 13 bibliobusos de la Xarxa disposen de més de 10 milions de documents, oferint un espai vital d’accés a la cultura i el coneixement a més de 2 milions d’usuaris. Les biblioteques es consoliden així com a pilars fonamentals per a la formació i el suport a la comunitat.

La Xarxa de Biblioteques Municipals treballa per complir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), incloent l’educació de qualitat i la reducció de les desigualtats, reafirmant la seva importància en la societat actual.

Redacció

Entradas recientes

El control econòmic de LALIGA guanya suport entre directius davant les pèrdues del futbol anglès

El Regulador Independent del Futbol Anglès (IFR) ha advertit de la vulnerabilitat financera que travessen…

28 minuts hace

Cerdanyola projecta un nou barri amb 1.116 pisos a la Pelleria i Sant Cugat reclama tenir-hi veu

El projecte preveu 527 habitatges protegits, zones verdes i nous equipaments en un sector de…

50 minuts hace

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 16 de Octubre de 2026

Predicció Meteorològica per a Cerdanyola del Vallès Avui, 16 d'octubre de 2026, el temps a…

7 hores hace

Telefónica obre la seva xarxa als més de tres milions de clients de Revolut a Alemanya

- El grup presidit per Marc Murtra donarà suport de xarxa al servei de la…

18 hores hace

Juntes dona suport per novè any a la recerca i l’acompanyament davant del càncer de mama

ISDIN i FERO Cáncer han presentat per novè any la campanya ‘Juntes contra el càncer…

21 hores hace

Fertilab Barcelona aposta per l’experiència de Valérie Vernaeve per impulsar una nova etapa

Amb més de 25 anys d'experiència, la nova responsable mèdica aporta una trajectòria que combina…

22 hores hace

Esta web usa cookies.