ACN Barcelona – Les tempestes continuen regant el nord-est i el litoral del país aquest divendres a la tarda amb registres de prop de 130 litres d’aigua per metre quadrat acumulats a la comarca d’Osona i que superen el centenar a l’Alt Empordà i la Garrotxa (127 litres a Cantonigròs, 103,4 litres a Lliurona o 102 a Mieres). Les pluges han arribat també amb generositat a altres comarques com la del Vallès Oriental, amb registres que freguen els 100 litres a Puig Sesolles, al Montseny, o el Ripollès, amb 98,3 litres a Molló, segons les dades de les estacions automàtiques del Meteocat i Meteoclimatic. En paral·lel, les onades superen àmpliament els cinc metres a la Costa Brava en localitats com Portbou, Llançà, l’Escala, l’Estartit o Calella de Palafrugell.
Fins ara el temporal no ha causat incidències destacades. El telèfon d’emergències 112 havia rebut fins a les quatre de la tarda 369 trucades que han generat 248 expedients, el 29,58% del Barcelonès, el 19,37% del Gironès i el 8,45% del Vallès Oriental.
A les 16.30 hores, l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) informava que el cabal del riu Ges a Torelló (Osona) era de 77,6 metres cúbics per segon, una xifra que supera el llindar de perill, per la qual cosa es recomana evitar punts baixos i allunyar-se de la zona. A banda d’aquest punt en vermell sobre el mapa, també n’hi ha dos en taronja, el del riu Fluvià a Esponellà (Pla de l’Estany) amb 192 metres cúbics per segon i el Ter al pas per Sant Joan de les Abadesses (Ripollès) amb 42,3.
Sis carreteres afectades per la nevada i una pel vent
Les vies afectades per la neu s’han rebaixat aquesta tarda de Sant Esteve a sis carreteres. La GIV-4016 està tallada a Toses, i cal circular de forma obligatòria amb cadenes a l’N-260 entre Planoles i Guils de Cerdanya; la BV-4031 entre Castellar de n’Hug i Toses; la C-462 entre Coma i la Pedra i Josa i Tuixén; la C-563, entre Josa i Tuixén i la GI-400 entre Alp i Toses. A banda, la BV-4024 està tallada entre Guardiola de Berguedà i Bagà per vent.
La nevada és especialment intensa al Pirineu Oriental amb acumulacions superiors als 50 centímetres de neu nova a més de 2.000 metres a Vallter i al refugi Coma de Vaca, al nord del Ripollès, i superiors als 25 centímetres al Cadí-Moixeró, els Rasos de Peguera i la serra del Port del Comte. A Ulldeter el registre arriba als 92 centímetres, mentre que a Núria en són 74.
Més de 200 litres al nord-est de Catalunya
Protecció Civil de la Generalitat manté el pla Inuncat en fase d’alerta per la llevantada, que pot deixar acumulacions de més de 200 litres al nord-est de Catalunya (especialment a les comarques de l’Alt Empordà, Garrotxa, Ripollès, Osona i Selva) i onades que sobrepassin els quatre metres a l’Alt i Baix Empordà. L’ACA preveu la possibilitat de crescudes sobtades de rius, barrancs i rieres a les zones afectades per la previsió de pluges i fenòmens costaners, especialment a les conques dels rius Ter, Muga i Fluvià. Protecció Civil avisa que no s’han de travessar mai rius, rieres ni zones inundades, ja que els cotxes poden flotar amb poca alçada d’aigua i ser arrossegats amb facilitat.
ACN Barcelona - La presidenta del grup parlamentari de Junts, Mònica Sales, ha discrepat del…
ACN Barcelona - La llevantada que des de dimecres afecta bona part del nord-est i…
El missatge del president Illa per les festesEl president de la Generalitat, Salvador Illa, ha…
ACN Barcelona - La llevantada que des de dimecres afecta bona part del nord-est i…
ACN Barcelona - Protecció Civil ha demanat evitar desplaçaments per carretera i, ha indicat que…
Protecció Civil manté l'alerta davant la llevantadaEl Govern de la Generalitat ha activat el Pla…
Esta web usa cookies.