Durant el tercer trimestre de 2025, Catalunya ha registrat una variació interanual del 2,4% del producte interior brut (PIB), segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquest increment s’atribueix principalment al creixement de la demanda interna, que ha experimentat un augment del 3,7% impulsat per un notable increment de la formació bruta de capital (6,9%) i d’un consum de les llars que ha crescut un 3,5%.
El creixement del PIB de Catalunya es troba quatre dècimes per sota de l’economia espanyola, que ha registrat un 2,8%, i es situa vuit dècimes per sobre de la taxa del 1,6% a la Unió Europea (UE). En termes intertrimestrals, el PIB català ha tingut un creixement del 0,8%, xifres que superen la mitjana espanyola del 0,6% i de la UE, que és del 0,4%.
Pel que fa a la demanda, el consum de llars ha millorat, reflectint un creixement del 3,5%, i la formació bruta de capital destaca amb un increment molt significatiu, indicant una tendència positiva al mercat de treball i a la inversió.
Quant a les exportacions, han crescut un 4,0% respecte a l’any anterior, amb un increment marcat en l’exportació de béns i serveis, així com en el consum de no residents, que han aumentat un 2,4%. Això ha estat contrarestat per un modest increment en les importacions que ha assolit el 4,6%.
Així mateix, s’ha observat un comportament positiu en tots els sectors econòmics. En particular, la construcció ha crescut un 4,7%, i l’agricultura ha registrat un impressionant 8,8%. La indústria ha tingut un augment modest del 1,9%, amb sectors com la fabricació de vehicles i la farmacèutica mostrant millores significatives.
Aquestes xifres reflecteixen un bon moment per l’economia catalana, amb un futur que continua mostrant-se optimista, gràcies a la robustesa de la demanda interna i les exportacions.
ACN Barcelona - Els Mossos d'Esquadra demanen la col·laboració de la ciutadania per trobar dos…
ACN Tarragona - La xarxa ferroviària catalana tindrà restriccions de velocitat en 191 quilòmetres la…
ACN Barcelona - José Antonio Santano creu que el tram tallat de l'AP-7 a Gelida…
ACN L’Hospitalet de Llobregat - El saló de l'audiovisual ISE ha tancat l'edició de 2026…
Telefónica ha donat nous passos cap a l'execució del seu pla estratègic en relació amb…
Restalia, la companyia de conegudes cadenes de restauració comercial com 100 Montaditos, The Good Burger…
Esta web usa cookies.