L’Informe de visitants dels atractius turístics, publicat per segon any consecutiu pel LABturisme de la Diputació de Barcelona, ha revelat que durant el 2024 es van registrar més de 20,1 milions de visites a un total de 157 atractius turístics fora de la ciutat de Barcelona. Aquesta xifra reflecteix un increment del 10,2% respecte al 2023, cosa que consolida la Regió de Barcelona com un destí turístic de gran atractiu.
El mapa dels atractius analitzats mostra la diversitat del territori, amb el Baix Llobregat i el Maresme liderant la llista amb 26 atractius cadascun. Altres comarques com el Berguedà, amb 21 atractius, també han experimentat un notable augment del turisme vinculat a la natura i el patrimoni rural.
En termes de visites, el Vallès Oriental destaca com la comarca més visitada, amb 7,38 milions de visites, seguit del Baix Llobregat amb 5,85 milions, i el Bages amb 3,15 milions. Aquesta tendència indica un creixement del turisme al llarg del territori, que ofereix una combinació d’espais naturals i patrimoni cultural.
Aproximadament la meitat dels atractius turístics, concretament 73, són museus i centres d’interpretació, destacant l’important paper de la cultura en l’atractiu turístic. El patrimoni arquitectònic i els espais naturals també juguen un paper fonamental en l’oferta turística al territori.
Aquest informe serveix com a eina estratègica per analitzar i planificar el turisme a la Regió de Barcelona, ajudant els ajuntaments a adaptar les seves polítiques públiques per millorar el coneixement i l’impacte del turisme al territori.
ACN Cerdanyola del Vallès - El govern de Bellaterra descartaria marxar de Cerdanyola i annexionar-se…
El notable augment d'afiliats a la Seguretat Social a CatalunyaAl desembre de 2025, el nombre…
ACN Barcelona - La CUP defensa l'increment de la taxa turística, que avui han anunciat…
ACN Madrid - L'Acadèmia espanyola de Cinema ha anunciat aquest dimarts a la tarda les…
ACN Barcelona - La presidenta del Cercle d'Economia, Teresa Garcia-Milà, ha criticat "l'excessiva regulació" d'Europa…
La Fundació Mundial de la Felicitat i AENOR han presentat a la seu de l’Institut…
Esta web usa cookies.