Categorías: Oci

La Casa de les Lletres s’instal·larà al Palau Requesens i preveu obrir la primavera del 2028

ACN Barcelona – La consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha presentat aquest dimarts el projecte arquitectònic de la Casa de les Lletres, un nou equipament que s’ubicarà al Palau Requesens, al carrer del Bisbe Caçador, al Barri Gòtic de Barcelona. La rehabilitació de l’edifici, pressupostada en 4,8 milions d’euros, està previst que comenci aquest any i l’espai pugui obrir les portes la primavera del 2028, segons ha explicat el director de la ILC, Eduard Escoffet. El nou equipament serà la seu de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i acollirà diverses entitats del sector literari català. L’arquitecta Martina Fabré ha dit que el projecte arquitectònic vol adaptar l’edifici als nous usos sense alterar-ne el valor patrimonial.
L’espai també acollirà entitats professionals del sector com l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), el PEN Català i l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya (ACEC), així com Espais Escrits (Xarxa del Patrimoni Literari Català) i IBBYcat (Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil). La Reial Acadèmia de les Bones Lletres mantindrà la seva seu al Palau Requesens.

Es farà un vestíbul únic a la planta baixa que centralitzarà l’accés a una sala d’actes polivalent, als despatxos i a un nou bar obert al públic connectat amb el pati, així com un nou nucli vertical de comunicacions que aprofitarà l’antic celobert per convertir-lo en una lluerna i aportar llum natural a tots els nivells. També es preveu una nova escala d’evacuació al fons del pati.

El projecte arquitectònic planteja adequar i rehabilitar el Palau Requesens, d’origen medieval i amb capes històriques posteriors amb elements gòtics i neoclàssics, per adaptar-lo als nous usos sense alterar-ne el valor patrimonial, segons ha destacat l’arquitecta Martina Fabré, en representació de la UTE formada pels estudis Brullet De Luna i Associats SLP i Taller d’Arquitectura a les Golfes, guanyadora del concurs per a la reforma.

El projecte arquitectònic incorpora criteris bioclimàtics, com l’aïllament tèrmic interior, una lluerna per reforçar la ventilació creuada, la recuperació de la font del jardí neoclàssic i cobertes vegetals per reduir la calor. A més, la proposta combina la recuperació d’elements originals amb sistemes constructius reversibles i reobertura de finestres històriques per guanyar llum natural.

La Reial Acadèmia de les Bones Lletres s’ubicarà a la primera planta i la biblioteca es reconfigurarà com un espai a doble alçada, recuperant la magnitud de les arcades gòtiques. A la segona i tercera planta s’hi ubicaran les noves oficines de les entitats i la Institució de les Lletres Catalanes, situades a la façana per aprofitar la llum natural.

Nucli de promoció de la literatura catalana

La consellera ha explicat que La Casa de les Lletres s’ha de convertir en un nucli de promoció de la literatura catalana i oferir un punt de trobada per tots els agents del sector literari. Hernández ha indicat que la creació de l’equipament respon a una necessitat molt reclamada del sector recollida al Pla Nacional del Llibre i la Lectura. Ha dit que el projecte és “molt il·lusionant” i ha reconegut que li agradaria poder-ho inaugurar per Sant Jordi.

Escoffet ha explicat que l’espai serà “molt polivalent” per poder acollir “activitats diverses”. A més de l’agenda d’activitats de les entitats que hi haurà, també estarà obert a les activitats dels agents del món del llibre. Ha dit que volen anar “més enllà de la presentació de llibres” per poder acollir “tota mena d’activitats”.

Redacció

Entradas recientes

Les relacions de Fernando Santiago amb el Govern cubà guanyen rellevància després del seu nomenament a Conpymes

Mentre les empreses espanyoles redueixen la seva exposició a Cuba i els EUA endureixen les…

2 hores hace

Menors ni una Gota porta la Fundació Alcohol i Societat a formar tres milions d’alumnes

La Fundació Alcohol i Societat (FAS) ha arribat als tres milions d'alumnes formats en prevenció…

7 hores hace

L’edge computing marca un nou pas en el processament de dades de proximitat

```html L'edge computing emergeix com una peça clau per processar dades a prop de fàbriques,…

9 hores hace

homming impulsa la professionalització del lloguer amb automatització intel·ligent

L’automatització ja no és una opció de futur, sinó la clau de la «professionalització operativa»…

9 hores hace

L’Hospital Universitari Rey Juan Carlos incorpora el segell daurat de la Joint Commission International

L'Hospital Universitari Rey Juan Carlos rep el segell daurat de la Joint Commission International -…

9 hores hace

Caçats just abans d’assaltar una casa a Cerdanyola: un mosso fora de servei els segueix durant tres hores

Els dos sospitosos van ser detinguts quan presumptament es disposaven a entrar en un habitatge…

9 hores hace

Esta web usa cookies.