Nova Detecció de Pesta Porcina Africana a Catalunya

Durant les últimes setmanes, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha confirmat 18 nous casos positius de pesta porcina africana (PPA) a Catalunya. Aquestes deteccions són el resultat del treball intensiu de rastreig realitzat durant el període festiu, on s’han mantingut actius fins a 200 dispositius a tot el territori per controlar i detectar possibles infectats.

El virus de la PPA continua apareixent exclusivament en la fauna salvatge, sense afectació en granges. Els positius citats corresponen a mostres acumulades, no a un augment sobtat dels casos. En total, durant aquestes festes, s’han analitzat 621 porcs senglars, dels quals 47 han donat positiu, un percentatge que només representa l’8% del total.

Les autoritats han destacat l’èxit dels dispositius de vigilància, amb l’ús de tècniques avançades com helicòpters i drons, especialment en zones de difícil accés, a la recerca de cadàvers d’animals. Aquesta concentració territorial és crucial per mantenir el control de la situació.

A més, s’ha actuat ràpidament en la influença aviària, sacrificant 230.000 gallines per contenir un focus detectat, treballant en coordinació amb ramaders i autoritats sanitàries.

El Govern de Catalunya continua treballant per garantir la salut animal i ha obert un expedient per investigar l’origen d’aquest brot de PPA. El departament mantindrà la seva actitud transparent i informativa respecte a la situació.


- Et Recomanem -