Categorías: Economia

Els residents de Sant Cugat cobren 54.500 euros l’any 2024, més del doble que els de Santa Coloma de Gramenet

ACN Barcelona – Sant Cugat encapçala la llista d’ingressos salarials de municipis de més de 50.000 habitants a Catalunya amb 54.549 euros bruts el 2024, per davant de Castelldefels (38.570) i Barcelona (36.466), segons l’Estadística de salaris territorial que ha publicat l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) aquest dimecres. A l’altre extrem, hi ha Santa Coloma de Gramenet (26.003), l’Hospitalet de Llobregat (26.638) i Reus (26.922). Així doncs, els sous de Sant Cugat superen en més de 15.000 euros el segon de la llista i en més de 28.500 el darrer. L’únic municipi de més de 50.000 habitants que no augmenta el salari brut dels residents respecte a l’any anterior és Manresa, que nota una lleugera disminució del 0,1% (29.239).
Les dades extretes a partir de la mostra contínua de vides laborals també situen per damunt de la mitjana Cerdanyola del Vallès, Granollers, Vilanova i la Geltrú i Sabadell, amb retribucions entre 34.000 i 31.000 euros bruts l’any.

Per contra, Santa Coloma de Gramenet, amb uns ingressos salarials bruts de 26.003 euros, és el municipi amb el salari més baix (amb 5.743 euros menys que la mitjana), junt amb l’Hospitalet de Llobregat (26.638 euros) i Reus (26.922 euros).

 

El 2024, tots els municipis de més de 50.000 habitants presenten un augment de l’ingrés salarial brut dels seus residents respecte al 2023 excepte Manresa, que es manté pràcticament estable, amb una disminució d’un 0,1%.

Els municipis que encapçalen l’augment són Sant Cugat del Vallès (5,9%), Mollet del Vallès (5,7%) i Granollers (5,6%), amb increments de gairebé 3 punts per sobre de la mitjana catalana (3,0%), mentre que a la part baixa hi ha els municipis de Manresa (-0,1%), Girona (0,3%) i Badalona (1,0%).

A Catalunya, l’any 2024, els ingressos salarials bruts dels homes se situen en 34.473 euros i els de les dones, en 28.765 euros, 4.292 euros menys. La bretxa salarial és especialment alta en municipis com Sant Cugat on els homes cobren 63.625 euros i les dones 45.705 euros, gairebé 20.000 menys. A Castelldefels la diferència se situa en 10.500 euros amb els homes cobrant 43.897 i les dones percebent 33.349 euros.

Per sector, els ingressos salarials bruts més elevats el 2024 a Catalunya es troben en els afiliats a la branca de Comunicacions, activitats financeres i immobiliàries (45.469 euros) i a la d’Administració pública, Defensa i Seguretat Social obligatòria (38.544 euros).

A Sant Cugat del Vallès, Castelldefels i Tarragona la branca d’activitat econòmica amb els afiliats amb uns ingressos salarials bruts més elevats és la indústria i en el cas de Granollers és la construcció.

També s’observen diferències per tipus de contracte. Les retribucions dels treballadors indefinits se situen en 31.804 euros, mentre que en els afiliats amb un contracte temporal, en 25.788 euros. De la mateixa manera, els treballadors a temps complet també han cobrat substancialment més (34.171) que els a temps parcial (18.703).

Els ingressos salarials bruts més baixos per jornada completa són a Santa Coloma de Gramenet (28.111 euros) i per jornada a temps parcial, a Manresa, (14.562 euros).

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

La Diputació de Barcelona promou la creació de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 18: Cultura i Drets Lingüístics

La Diputació de Barcelona impulsa la cultura amb un nou ODS Coincidint amb l’onzè aniversari…

39 minuts hace

La Diputació de Barcelona i Creu Roja impulsen el voluntariat intergeneracional entre joves i persones grans

La Diputació i Creu Roja fomenten el voluntariat amb persones gransAmb l'ajuda de l'Àrea de…

44 minuts hace

Nancy Fraser protagonitzarà el cicle de converses feministes a Barcelona

Nancy Fraser protagonitzarà el cicle 'Converses per repensar el món' Nancy Fraser, una de les…

49 minuts hace

El poke escala posicions i es converteix en un dels plats preferits a domicili a Espanya

El poke s’ha situat com el tercer plat més demanat a domicili a Espanya, únicament…

1 hora hace

Canvi d’hora 2026 a Cerdanyola del Vallès: quan comença l’horari d’hivern i a quina hora cal canviar el rellotge

El canvi d'hora de l'octubre de 2026 ja s'acosta. Els veïns de Cerdanyola del Vallès,…

1 hora hace

Debat sobre la importància de les dades en la governança i la intel·ligència artificial

Reflexió sobre el valor de les dades en la governança i IAAmb l'objectiu de comprendre…

3 hores hace

Esta web usa cookies.