Categorías: Política

El Govern destina 55,6 milions addicionals a reforçar els serveis socials municipals i comarcals

ACN Mollet del Vallès – La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha anunciat aquest dilluns una inversió extraordinària de 55,6 milions d’euros per reforçar els serveis socials municipals i comarcals. Segons ha indicat, el Govern aprovarà la setmana vinent l’addenda per al 2026 del Contracte Programa, l’eina amb què el Departament finança els serveis socials dels ajuntaments i els consells comarcals. La consellera ha recordat que l’administració local és la que està “a la primera línia” i centrada “veritablement” en l’atenció de les persones. Martínez Bravo ho ha dit en l’acte d’inauguració de la nova llar residencial Alb-Bosc per a persones amb discapacitat intel·lectual a Mollet del Vallès.
Segons ha explicat el Departament en un comunicat, el suplement permetrà desplegar mesures acordades amb les entitats municipalistes, com ara l’increment del preu del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) per adequar-lo al cost real del servei (22,5 milions); reforçar els Equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) amb nous professionals (10,6) o reforçar els Serveis d’Intervenció Socioeducativa (SIS) amb més places (8,3).

L’addenda establirà noves actuacions prioritàries que reforcen el paper dels ens locals com a agents clau en la provisió dels serveis socials, com ara un increment de 9,3 milions en ajudes d’urgència social, en el marc de les mesures aprovades pel Govern per fer front a les conseqüències del conflicte a l’Orient Mitjà i garantir la cobertura de necessitats bàsiques com l’alimentació o els subministraments essencials de les famílies més vulnerables, especialment, la pobresa energètica.

També es preveuen més professionals per als equips bàsics d’atenció social (EBAS) per reduir les llistes d’espera en dependència, i agilitzar la tramitació dels Programes Individuals d’Atenció (PIA), en el marc del Pla CURA (3 milions).

A més, un finançament addicional de 656.000 euros per donar resposta a necessitats específiques en matèria de sensellarisme i el reforç, amb un milió, del paper dels ens locals en els processos d’acollida i inclusió de persones immigrades durant el procés de regularització en marxa.

Aquestes quantitats, afirma l’executiu, se sumen als 11 milions destinats al Servei de migracions, acollida i vida digna compartida, que ha de permetre donar suport als ens locals en la gestió d’aquests processos, així com els 7,2 milions del Departament d’Igualtat i Feminisme.

Redacció

Entradas recientes

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 26 de Agost de 2026

Predicció Meteorològica per a Cerdanyola del Vallès - 26 d'agost de 2026 Avui, els habitants…

1 hora hace

L’espectacle ‘Dins el bosc’ de la companyia Quart Passadís de Sant Just Desvern obre el FITAG 2026

L'obertura del FITAG 2026 amb 'Dins el bosc' El Festival Internacional de Teatre Amateur de…

12 hores hace

L’auge de la intel·ligència artificial eleva les necessitats de connectivitat i computació

L'avenç de la intel·ligència artificial està traslladant part del focus des dels algoritmes cap a…

15 hores hace

La IA ja impulsa tres de cada deu tasques empresarials i amplia la bretxa de productivitat

La intel·ligència artificial impulsa tres de cada deu tasques empresarials i les empreses que ja…

15 hores hace

VÍDEO | Alerta a tocar de Cerdanyola: un gran incendi torna a encendre Collserola i aixeca una enorme columna de fum

El foc s’ha declarat aquest dimarts a la zona de Canyelles i Torre Baró i…

15 hores hace

El Govern registra fortes diferències d’execució pressupostària entre els seus 22 ministeris

El Govern deixa més de 52.000 milions sense executar als seus ministeris durant 2024 i…

16 hores hace

Esta web usa cookies.