Un projecte de cooperació amb Ucraïna

La ciutat de Cerdanyola del Vallès acollirà un grup de gimnastes ucraïnesos del Grup Principal d’Esportistes Representants de la Federació Ucraïnesa de Gimnàstica Rítmica per participar en activitats que fomentin l’intercanvi esportiu, cultural i humà. Aquesta iniciativa, impulsada pel Club Gimnàstica Rítmica Cerdanyola amb el suport de l’Ajuntament, busca establir un vincle solidari entre ambdues comunitats, especialment per ajudar esportistes afectades pel conflicte bèl·lic.

La presentació del projecte va tenir lloc el dia 18 de març a l’Ateneu de Cerdanyola, amb la participació de representants institucionals i esportius que van exposar els objectius i primeres accions que es pretenen dur a terme.

La primera acció inclourà l’acollida d’un grup de gimnastes que estaran a Cerdanyola del 26 de març al 9 d’abril. Durant aquest període, les gimnastes podran entrenar al PEM Guiera i participar en diverses activitats programades.

Amb un fort component humanitari, l’estada d’aquestes esportistes els permetrà gaudir d’un entorn segur i estable, allunyat de la seva realitat quotidiana marcada per la guerra. La presidenta del CGR Cerdanyola, Mireia Moyano, ha expressat la seva inquietud per donar suport a través de l’esport i crear un pont de cohesió amb Ucraïna.

El cònsol general interí d’Ucraïna a Barcelona, Grabovetskyy Kuz Oleg, ha agraït les iniciatives impulsades des de Catalunya i ha ressaltat l’impacte negatiu de la guerra en l’esport.

Entre les activitats programades, destaca una Jornada Solidària el 29 de març al PEM Guiera, amb propostes culturals i gastronòmiques. A més, es realitzaran masterclasses amb gimnastes reconegudes i gales d’exhibició, així com exposicions d’art ucraïnès durant l’estada de les gimnastes.

El regidor de Solidaritat i Cooperació, Antonio Otero, ha ressenyat que l’Ajuntament de Cerdanyola manté un compromís ferm amb el poble ucraïnès amb projectes com aquest.


- Et Recomanem -