
L’Arxiu Municipal rep el fons documental de Jaume Mimó i Llobet
La família Mimó ha cedit a la ciutat un valuós llegat documental de l’alcalde republicà i primer cronista de Cerdanyola, que ja es pot consultar en línia gràcies als Arxius de la Generalitat de Catalunya. L’acte va ser presidit per l’alcalde Carlos Cordón, destacant la importància de conservar i preservar aquesta documentació essencial per a la història de la ciutat.
L’important fons comprèn documents que Mimó i Llobet va recopilar durant tota la seva vida, guardats pel seu fill fins al 2010. La regidora d’Arxiu, Pilar Adell, ha ressaltat el gran valor històric d’aquest conjunt de documents, que ara es troben disponibles per a la consulta pública. Per celebrar-ho, s’ha programat una jornada monogràfica per la divulgació del fons.
A més, el tècnic arxiver Àngel Soler ha ressaltat la tasca de la família per mantenir la uniformitat del llegat, que ara podrà ser difós adequadament. Finalment, els membres de la família han expressat la seva satisfacció per assegurar que aquest arxiu romangui a Cerdanyola, subratllant la seva importància per a la memòria col·lectiva de la ciutat.
L’alcalde ha conclòs que la digitalització dels arxius és fonamental per preservar la història local i que el Museu de Ca n’Ortadó recuperarà les seves funcions com a Museu d’Història en un futur pròxim. Aquest esdeveniment subratlla la voluntat que Cerdanyola continui treballant per conservar i difondre el seu patrimoni documental.
- Et Recomanem -
