
ACN Barcelona – El president de la Generalitat, Salvador Illa, s’ha compromès a seguir treballant “incansablement” perquè Catalunya tingui un nou sistema de finançament. “Suaré la samarreta”, ha garantit el president a la sessió de control al Govern, en una resposta a ERC. En aquesta línia, ha dit que confia que “les coses aniran bé” però ha remarcat que “s’ha de seguir treballant”. Per la seva banda, tant Junts com ERC han retret al president que comenci el 2026 sense uns nous pressupostos i li han assenyalat la falta “d’estabilitat”. A més, li han retret el poc “lideratge” i l’han acusat d’estar “supeditat” al PSOE.
Illa ha aprofitat la sessió de control per fer balanç de l’any i ha conclòs que el 2025 “s’ha fet les coses bé” encara que ha subratllat que no vol caure en el “triomfalisme”. De totes maneres, ha augurat que el 2026 serà “millor” perquè Catalunya “té els recursos, les energies i les institucions per sortir-se’n”.
En relació als acords subscrits, el president ha garantit que els complirà tots i ha assegurat que hi està treballant “incansablement”. En el cas concret del finançament singular, ha promès que la seva intenció és “suar la samarreta”.
En canvi, Junts ha acusat Illa de “només fer propaganda” i “prometre molt però complir poc”. Concretament, la presidenta del grup parlamentari, Mònica Sales, s’ha referit al finançament singular i a Rodalies, on assegura que només hi ha “paràlisi i cap resultat”. També li ha recriminat la falta de pressupostos.
A més, ha carregat contra Illa per aplicar les polítiques “al dictat dels Comuns”. En contraposició, ha defensat l’actitud de Junts i ha assegurat que la seva formació sí que “actua”.
Per la seva banda, el president del grup parlamentari d’ERC, Josep Maria Jové, ha dit que el Govern no té “ni pressupostos ni estabilitat” i li ha retret la falta de compliment en el finançament singular. A més, ha lamentat que l’executiu català “no té ambició nacional, ni social, ni un rumb clar”. Així, ha reclamat a Illa que “rectifiqui” i li ha demanat que “no se supediti” als interessos del PSOE.
Amnistia el 2026
Durant la sessió de control Sales ha aprofitat per reclamar que s’apliqui l’amnistia i que el 2026 la llei sigui efectiva i al Parlament “hi sigui tothom” i Carles Puigdemont pugui tornar.
Al seu torn, Illa ha apuntat que “des del primer dia” ha reclamat l’aplicació de la llei d’amnistia i ha confiat que el 2026 es pugui materialitzar i es faci “un pas endavant molt important”. “Tinguem el pensament que tinguem, tenim dret a defensar-lo”, ha remarcat.
- Et Recomanem -
