Categorías: Política

Unes 200 persones fan cua a Fira de Montjuïc pel procés de regularització, algunes des de les sis del matí

ACN Barcelona – Unes 200 persones fan cua a la Fira de Montjuïc de Barcelona pel procés de regularització de migrants. Els primers de la fila hi són des de les sis del matí, tal com han explicat a l’ACN. El pavelló 2 del recinte obre aquest dimecres a les 10 hores per agilitzar els tràmits del procés. Les persones interessades poden demanar hora i franja horària per tramitar la regularització, a més de demanar informació sobre tot el procés. Des de la setmana que ve s’iniciarà el procés per a les persones residents a Barcelona, però que no hi estan empadronades. Aquesta tramitació també es realitzarà a la Fira de Montjuïc, on hauran d’aportar documentació sobre la seva continuïtat a la capital catalana.
L’Ajuntament de Barcelona ha habilitat a partir d’aquest dimecres el pavelló 2 de la Fira de Montjuïc per agilitzar els tràmits de la regularització de migrants. Des de la setmana que ve el consistori emetrà informes a persones residents a Barcelona sense empadronament, en una gestió que també se centralitzarà a la Fira de Montjuïc.

L’Ajuntament de Barcelona inicia així la “segona fase” de la regularització de persones migrants. El consistori habilitarà el pavelló 2 de la Fira de Montjuïc per agilitzar els tràmits del procés, i atendre els residents de la ciutat que no hi estiguin empadronats.

El recinte ha obert aquest dimecres a partir de les 10 hores -ho ha fet cinc minuts abans-. Des de dijous, l’horari serà de 8 a 22 hores. En roda de premsa, la tinent d’alcaldia Raquel Gil va apuntar dimarts que cal “desescalar” el servei de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC), i “guanyar en qualitat d’espera i atenció”.

Amb el recinte de la Fira de Montjuïc, l’Ajuntament vol agilitzar d’aquesta manera els tràmits de la regularització, després que s’hagin format cues de fins a un quilòmetre de persones a l’OAC de la plaça Sant Miquel.

Així, a partir d’avui les persones interessades podran anar a Fira de Montjuïc per demanar hora i franja horària i tramitar la seva regularització, a més de demanar informació sobre tot el procés.

A més, des de la setmana que ve s’iniciarà el procés de regularització per a les persones residents a Barcelona, però que no hi estan empadronades. Aquesta tramitació també es realitzarà a la Fira de Montjuïc, on hauran d’aportar documentació sobre la seva continuïtat a la capital catalana.

17.000 informes de vulnerabilitat

Durant la roda de premsa, Gil també va informar que l’Ajuntament ha expedit 94.000 volants d’empadronament des que va començar el procés de sol·licituds, el 16 d’abril. La xifra de certificats d’empadronament suposa un augment del 40% durant el primer trimestre del 2026 respecte al mateix període de l’any passat.

El consistori barceloní també ha emès 17.000 informes de vulnerabilitat, el dia d’avui. D’aquests, 10.000 s’han descarregat de forma telemàtica, i uns 7.000 presencialment. Val a dir que s’han enviat uns 20.000 informes per correu que encara no s’han descarregat.

L’Ajuntament havia habilitat quatre espais de suport a la regularització de migrants. L’últim es va activar el 28 d’abril al carrer Miquel Bleach, al barri d’Hostafrancs. Aquest espai se sumava als tres que ja funcionaven des de la setmana anterior: el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) del carrer Tarragona, i les dues OAC de Sant Miquel i la Monumental.

Gil ha afegit que l’objectiu de l’Ajuntament és que, a partir del 15 de maig, els tràmits se centralitzin entre la Fira de Montjuïc, a la SAIER del carrer Tarragona, i a l’oficina del carrer Miquel Bleach. Així, s’alliberarien les dues OAC per fer els seus tràmits ordinaris.

Redacció

Entradas recientes

Obertura del període d’inscripcions per al nou alumnat de l’Escola de la Dona del 1 al 4 de setembre

Inscripcions per al curs 2026/27 de l'Escola de la DonaLa Diputació de Barcelona ha anunciat…

3 hores hace

VÍDEO | Collserola evita el pitjor: el foc dona treva però 23 dotacions continuen lluitant contra les revifades

Els Bombers mantenen un ampli dispositiu després d’una nit complicada, amb el foc estabilitzat però…

5 hores hace

Alemanya demana més poder de decisió per als Estats membres en la futura certificació europea de ciberseguretat

Alemanya vol reforçar la capacitat de decisió dels Estats membres en el futur marc europeu…

6 hores hace

AP institute celebra el nou marc de transparència per als grups d’interès

- Creu que un registre estatal públic i obligatori de lobbies suposa un "pas decisiu"…

7 hores hace

Mónica García situa Sanitat per sota del llindar d’execució pressupostària de l’Instituto Coordenadas

El Ministeri de Sanitat, dirigit per Mónica García, va deixar aproximadament 504 milions d'euros de…

10 hores hace

Els diners sense executar per Sanitat permetrien tractar 21.000 pacients d’Alzheimer amb lecanemab durant un any

El crèdit no utilitzat el 2024 i el 2025 equival al cost anual estimat de…

11 hores hace

Esta web usa cookies.