Avui, la consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha desvetllat el disseny arquitectònic de la Casa de les Lletres, un equipament que tindrà la seva seu al Palau Requesens, situat al Barri Gòtic de Barcelona. En la presentació, han estat presents el director de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Eduard Escoffet, i l’arquitecta Martina Fabré, que representa l’equip de professionals encarregats de la rehabilitació de l’edifici.
La nova Casa de les Lletres acollirà, a més de la Institució de les Lletres, diverses entitats del sector literari català, com l’AELC, el PEN Català i l’ACEC, així com dues altres organitzacions dedicades a la promoció de la literatura. La consellera ha destacat que la posada en marxa d’aquest equipament representarà una gran notícia per a tots els amants de la literatura catalana.
Es preveu que les obres iniciïn mitjans del 2026, amb un pressupost de 4,8 milions d’euros, amb l’objectiu d’obrir les portes de la Casa de les Lletres el 2028.
El projecte de reforma té com a finalitat rehabilitar un conjunt arquitectònic històric i adaptar-lo a les noves necessitats funcionals sense perdre la seva essència patrimonial. Es planteja un vestíbul central que connectarà les diverses àrees i s’incorporaran noves millores per garantir la seguretat i l’accessibilitat de l’edifici.
La Casa de les Lletres serà més que un espai físic; es convertirà en un centre de referència per a la literatura catalana, impulsant la seva projecció i reconeixement tant al país com a l’estranger, tal com demana el Pla Nacional del Llibre i la Lectura (PNLL) aprovat recentment.
Desenvolupament d’un nou espai verd a CallúsLa Diputació de Barcelona ha presentat a l'Ajuntament de…
El Mercat Municipal de Les Fontetes celebra el seu 60è aniversari El Mercat Municipal de…
L'obertura del període de preinscripció a les escoles bressol municipals El Departament d’Educació de la…
Predicció del Temps per a Cerdanyola del Vallès - 21 d'abril de 2026 Avui, la…
LALIGA Business School, el departament educatiu oficial de LALIGA, i el Centro Superior de Estudios…
FAME connectarà més de 50 satèl·lits en una xarxa federada i autònoma d’observació de la…
Esta web usa cookies.