Categorías: Actualitat

Presentat el projecte de la Casa de les Lletres, que obrirà el 2028

El Departament de Cultura revela el nou projecte arquitectònic de la Casa de les Lletres

Avui, la consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha desvetllat el disseny arquitectònic de la Casa de les Lletres, un equipament que tindrà la seva seu al Palau Requesens, situat al Barri Gòtic de Barcelona. En la presentació, han estat presents el director de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Eduard Escoffet, i l’arquitecta Martina Fabré, que representa l’equip de professionals encarregats de la rehabilitació de l’edifici.

La nova Casa de les Lletres acollirà, a més de la Institució de les Lletres, diverses entitats del sector literari català, com l’AELC, el PEN Català i l’ACEC, així com dues altres organitzacions dedicades a la promoció de la literatura. La consellera ha destacat que la posada en marxa d’aquest equipament representarà una gran notícia per a tots els amants de la literatura catalana.

Es preveu que les obres iniciïn mitjans del 2026, amb un pressupost de 4,8 milions d’euros, amb l’objectiu d’obrir les portes de la Casa de les Lletres el 2028.

Un projecte amb una mirada al futur

El projecte de reforma té com a finalitat rehabilitar un conjunt arquitectònic històric i adaptar-lo a les noves necessitats funcionals sense perdre la seva essència patrimonial. Es planteja un vestíbul central que connectarà les diverses àrees i s’incorporaran noves millores per garantir la seguretat i l’accessibilitat de l’edifici.

La Casa de les Lletres serà més que un espai físic; es convertirà en un centre de referència per a la literatura catalana, impulsant la seva projecció i reconeixement tant al país com a l’estranger, tal com demana el Pla Nacional del Llibre i la Lectura (PNLL) aprovat recentment.

Redacció

Entradas recientes

Caos a l’AP-7: un accident col·lapsa l’autopista i complica l’accés a Cerdanyola en plena operació retorn

Un accident a l’AP-7 ha obligat a tallar un carril entre el Papiol i Cerdanyola…

2 minuts hace

Espanya busca reforçar la seva capacitat industrial davant els reptes tecnològics i energètics

La indústria espanyola reclama una estratègia comuna que permeti reforçar la competitivitat del país i…

6 minuts hace

El sector de la prevenció adverteix de les conseqüències organitzatives de la reforma laboral

Experts en prevenció de riscos laborals han alertat que l'avantprojecte de llei impulsat pel Ministerio…

15 minuts hace

La UPC acull una jornada clau sobre transferència, deep tech i col·laboració publicoprivada

La jornada, celebrada a Barcelona, ha analitzat el paper de la universitat davant el nou…

3 hores hace

Judit Luna Minguell és premiada a la 24a edició del Premi Joves Fotògraf(e)s de Catalunya pel seu treball ‘Lluna, no ploris’

Reconegut el talent de Judit Luna MinguellLa creadora ha estat galardonada amb el Premi Joves…

6 hores hace

Previsió de l’AEMET a Cerdanyola del Vallès avui 5 de Juny de 2026

Predicció del Temps per a Cerdanyola del Vallès – 5 de juny de 2026 Avui,…

11 hores hace

Esta web usa cookies.