Categorías: Actualitat

Millores en la seguretat viària i protecció d’espai públic per a 134 municipis

Reforç a la seguretat i videoprotecció

El Programa de videoprotecció aprovat per la Diputació de Barcelona ofereix suport als ajuntaments amb policia local per implantar sistemes que permetin millorar la seguretat viària i protegir els espais públics. Aquesta mesura, que afecta 134 municipis, té com a objectiu gestionar millor el trànsit, prevenir incidències i analitzar-ne les causes, tot respectant la normativa de protecció de dades.

Objectius i finançament

El programa inclou un pressupost de 2 milions d’euros, amb una assignació mínima de 4.000 euros per municipi. Els ajuntaments podran demanar l’ajut fins al 30 de setembre de 2026, amb la possibilitat d’executar els projectes entre el gener de 2026 i el desembre de 2027. Es finançaran estudis d’enginyeria, lloguers i instal·lacions de videoprotecció, així com càmeres de seguretat ciutadana.

Control del trànsit i seguretat ciutadana

Un dels punts forts del programa és l’atenció al control del trànsit, amb càmeres autoritzades per l’alcaldia que ajudaran a gestionar la mobilitat i millorar la resposta dels serveis municipals. Els ajuts també es podran destinar a càmeres mòbils per esdeveniments temporals.

Compliment normatiu i interoperabilitat

La implementació d’aquests sistemes haurà de complir les normes de protecció de dades, així com les directrius d’interoperabilitat que facilita la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de millorar la col·laboració entre cossos policials i optimitzar recursos.

Aquest programa s’alinea amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, en particular amb el ODS 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i el ODS 16 “Pau, justícia i institucions sòlides”.

Redacció

Entradas recientes

Aagesen destaca la independència energètica que aporta la fotovoltaica

La Unió Espanyola Fotovoltaica (UNEF) va celebrar aquest dimecres la segona jornada del XIII Fòrum…

44 minuts hace

Caldea ultima les obres del seu hotel per obrir al desembre

Caldea, centre d'oci termal d'Andorra, ultima les obres de construcció de l'hotel i preveu rebre…

4 hores hace

SEUR sumarà 3.000 professionals i 2.150 vehicles per afrontar Nadal

Preveu gestionar més de 35 milions d'enviaments entre el 23 de novembre i mitjan gener,…

4 hores hace

Superar un ictus exigeix rehabilitació per reduir les seqüeles i prevenir nous episodis

El Dr. David Pérez, cap de Neurologia de l'Hospital Universitario La Luz, destaca el paper…

4 hores hace

El 53% dels ciutadans valora la sanitat pública amb un notable o excel·lent

El País Basc, Madrid i Catalunya continuen sent els principals referents sanitaris del país, tal…

5 hores hace

Predicció meteorològica: Cerdanyola del Vallès, 29 de Octubre de 2026

Predicció Meteorològica per a Cerdanyola del Vallès - 29 d'octubre de 2026 Avui a Cerdanyola…

12 hores hace

Esta web usa cookies.