Categorías: Política

Martínez Bravo quantifica que el pacte per regularitzar migrants podria beneficiar 150.000 persones a Catalunya

ACN Barcelona – La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha quantificat que unes 150.000 persones a Catalunya es podrien beneficiar del pacte entre PSOE i Podem a l’Estat per a la regularització de mig milió d’immigrants. En una atenció als mitjans aquest dimecres al Parlament, la consellera ha valorat “molt positivament” l’acord i ha assegurat que suposa un “pas fonamental” per donar drets als veïns i veïnes de Catalunya que no poden treballar perquè no tenen la seva situació normalitzada. Així mateix, ha explicat que la setmana que ve es reunirà amb entitats socials i del món local per “coordinar-se” i vetllar perquè totes les persones que es poden acollir a aquesta regulació ho facin “amb garanties”.
Martínez Bravo s’ha expressat així després que PSOE i Podem anunciessin dilluns un pacte per regularitzar de manera “immediata” mig milió d’immigrants a Espanya. La consellera ha assegurat que l’acord és “una magnífica notícia” pels drets d’aquestes persones i també un “impuls definitiu” al mercat de treball i l’activitat econòmica del país.

La consellera de Drets Socials ha remarcat que la Generalitat “col·laborarà” estretament amb el govern espanyol per assegurar-se que totes les persones que poden regularitzar la seva situació “aprofitin aquesta finestra d’oportunitat” i ho facin i també per garantir que “ningú es quedi enrere”.

Preguntada per un eventual acord polític per a tirar endavant la delegació a Catalunya de part de les competències en immigració que exigeix Junts, la consellera ha dit que estan “a l’expectativa” i que si acaba sent una realitat el Govern “ho acceptarà de bon grat”. “Totes les eines d’autogovern per Catalunya són positives”, ha subratllat Martínez Bravo.

Redacció

Entradas recientes

L’espectacle ‘Dins el bosc’ de la companyia Quart Passadís de Sant Just Desvern obre el FITAG 2026

L'obertura del FITAG 2026 amb 'Dins el bosc' El Festival Internacional de Teatre Amateur de…

2 hores hace

L’auge de la intel·ligència artificial eleva les necessitats de connectivitat i computació

L'avenç de la intel·ligència artificial està traslladant part del focus des dels algoritmes cap a…

5 hores hace

La IA ja impulsa tres de cada deu tasques empresarials i amplia la bretxa de productivitat

La intel·ligència artificial impulsa tres de cada deu tasques empresarials i les empreses que ja…

5 hores hace

VÍDEO | Alerta a tocar de Cerdanyola: un gran incendi torna a encendre Collserola i aixeca una enorme columna de fum

El foc s’ha declarat aquest dimarts a la zona de Canyelles i Torre Baró i…

5 hores hace

El Govern registra fortes diferències d’execució pressupostària entre els seus 22 ministeris

El Govern deixa més de 52.000 milions sense executar als seus ministeris durant 2024 i…

6 hores hace

Més de 3.000 associacions de la província accessibles al mapa digital de ciutadania activa de la Diputació

Més de 3.000 associacions disponibles en un mapa digitalEl Mapa digital de la ciutadania activa…

7 hores hace

Esta web usa cookies.