ACN Barcelona – Les ratxes de vent han superat els 100 km/h a una desena d’estacions meteorològiques del Meteocat aquest dimecres fins a les 12.30 hores, segons dades oficials del propi ens. Puig Sesolles, al cor del Montseny a l’extrem nord del Vallès Oriental, encapçala el rànquing amb una ràfega màxima de 139,7 km/h, seguit de Montserrat (114,5 km/h), Miami Platja, al Baix Camp (107,3 km/h) i el Mas de Barberans, al Montsià (106,6 km/h). Protecció Civil té activada l’alerta del pla Ventcat i alerta de perill màxim dijous en bona part de Catalunya. El Ponent i el Gregal s’han fet notar arreu del país, especialment a l’àrea de Barcelona, els Vallesos, la costa del Penedès i la de Tarragona, amb ratxes de més de 70 km/h.
La consellera d’Interior, Núria Parlon, ha anunciat aquest dimecres al migdia la suspensió de l’activitat educativa, universitària i esportiva aquest dijous i també la sanitària que no sigui urgent. El Govern demana evitar desplaçaments i recomana el teletreball, i aquesta tarda celebrarà una nova reunió per valorar si es prenen mesures addicionals.
El vent ha depassat els 100 km/h no només al Montseny, Montserrat, el Baix Camp i el Montsià, sinó també a altres zones ebrenques, com ara al Perelló, al Baix Ebre (103,7 km/h), i també al Penedès, en concret, a Font-rubí, a l’Alt Penedès (101,5 km/h).
A l’àrea metropolitana també ha bufat fort i, per exemple, a la zona del Port de Barcelona les ratxes han arribat als 89,3 km/h i, al Raval, als 72 km/h. Els Vallesos també han notat la força del vent, amb els 91,8 km/h a Terrassa, o els 82,1 km/h de Caldes de Montbui.
L’episodi també ha estat notable al Camp de Tarragona, amb una ratxa màxima de 94,3 km/h a Constantí i els 81,7 km/h a Riudecanyes, i també a les comarques de l’Ebre, amb els 706 km/h a Amposta. Al Penedès no només hi ha hagut registres alts a Font-rubí, sinó també a Vilafranca del Penedès (78,8 km/h), a Vilanova i la Geltrú (73,4 km/h) o al Vendrell (71,6 km/h).
Les ratxes han estat sobretot de Gregal (nord-oest) i de Ponent (oest), excepte a Portbou, on la Tramuntana ha estat un cop més la protagonista amb una ràfega que ha arribat als 95 km/h.
Previsió meteorològica per a Cerdanyola del Vallès: 16 de maig de 2026 Avui, la ciutat…
La Cambra de Comerç del Camp de Gibraltar i Teté Delgado envien un missatge clar…
Europa necessita una inversió de 475.000 milions d’euros fins al 2035 per completar el desplegament…
Les accions de Telefónica van registrar aquest dijous una pujada del 5,7% després de la…
S’ha celebrat a Sabadell una nova edició de la Fira d’Ocupació 45+ Sabadell, 14 de…
La indústria musical internacional viu una transformació històrica marcada pel lideratge creixent de grans artistes…
Esta web usa cookies.