Categorías: Economia

L’aeroport de Barcelona augmenta un 10,5% la gestió aèria de mercaderies, amb 201.000 tones el 2025

ACN Barcelona – L’aeroport de Barcelona va tancar el 2025 amb un augment el 10,5% de la gestió de càrrega aèria de mercaderies, amb un total de 201.000 tones, segons l’Observatori de la Càrrega Aèria que anualment publica la Cambra de Comerç de Barcelona amb l’associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL). El 57% del volum de la càrrega és de llarg radi, un 32% de curt radi i un 11% de mig radi, amb l’Àsia (33%) i Amèrica (19%) com a principals exemples del Prat com a plataforma de connexió intercontinental. Segons l’estudi de la Cambra, les exportacions són un 50,2% i les importacions un 49,8%, i la major part de les mercaderies es despatxen a duanes catalanes, cosa que apunta que el tràfic aeri respon a “una demanda productiva local”.
L’Observatori de la Càrrega Aèria constata que Catalunya té un “mix més equilibrat” el 2025 pel que fa al tipus de mercaderies que arriben o se’n van amb transport aeri. 

La moda segueix liderant el rànquing, i representa el 21% del volum de càrrega aèria a Catalunya, amb un pes creixent del sector farmacèutic i químic (17,7%) i la maquinària i metall (17,1%). 

En la majoria dels fluxos, Catalunya importa més del que exporta, però aquesta dinàmica és la inversa en el sector farmacèutic, en què un 81% del volum és exportador. 

La Xina concentra el 79% dels fluxos importadors, mentre que tot i els aranzels de Donald Trump, els Estats Units lideren el component exportador (70%). 

En el cas específic dels EUA, es multipliquen per sis les importacions d’instruments òptics, de mesura i mèdics, mentre que baixa el pes de les exportacions farmacèutiques. 

Pel que fa a la Xina, s’han rebut amb 2.827 tones d’equipament elèctric i 2.085 tones de maquinària importades. A l’Índia el flux es van importar 910 tones en confecció, i hi va haver 273 tones d’exportacions de plàstics. 

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

ATENCIÓ: Es demana col·laboració per localitzar una mare de 23 anys i el seu nadó desapareguts a Barcelona

Els Mossos demanen col·laboració ciutadana per localitzar María Paula M. i el petit Seitka Layne…

4 hores hace

IVI, Novartis o Roche sobresurten a Forbes Best Reputation 2026

IVI, AstraZeneca, Quirónsalud o Isdin, entre les companyies que reflecteixen la fortalesa del sector salut…

4 hores hace

URGENT: Busquen una mare de 23 anys i el seu nadó desapareguts a Barcelona des del 12 de febrer

Els Mossos demanen col·laboració ciutadana per localitzar María Paula M. i el petit Seitka Layne…

4 hores hace

Espirituosos España i Unijepol impulsen la prevenció i la conducció segura

Unijepol i Espirituosos España reforcen la seva col·laboració per promoure la seguretat viària i la…

5 hores hace

Permira pateix l’impacte del personalisme de Juan-Galo a Engel & Völkers

El personalisme de Juan-Galo dinamitza la inversió de Permira a Engel & Völkers La immobiliària,…

5 hores hace

Jordi Lafebre publica ‘Soc un àngel perdut’, una nova entrega protagonitzada per la carismàtica psiquiatra Eva Rojas

ACN Barcelona - Aquesta setmana arriba a les llibreries ‘Soc un àngel perdut’ (Norma Editorial),…

5 hores hace

Esta web usa cookies.