El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el president de la Fundació ‘la Caixa’, Isidre Fainé, han formalitzat un acord a Barcelona per reforçar l’acció social, cultural i d’investigació a Catalunya. Aquesta aliança implica una inversió total de 250 milions d’euros per l’any 2025, un increment de 25 milions d’euros en comparació amb l’any anterior.
Una part significativa d’aquesta inversió, que ascendeix a 99 milions d’euros, s’orientarà a tant a combatre la pobresa infantil com a promoure la integració laboral de col·lectius en situació de vulnerabilitat. Illa ha subratllat que la prioritat del Govern és anar més enllà de l’assistència i treballar per una igualtat d’oportunitats i per una Catalunya més justa.
En l’àmbit de la recerca, l’acord suposa un pas important per al desenvolupament del CaixaResearch Institute, el primer centre d’immunologia especialitzat a Espanya, que s’espera que esdevingui un referent europeu. La inversió en aquest centre es considera estratègica per al sector de la salut a nivell europeu.
A més, la Fundació mantindrà col·laboracions amb centres d’investigació reconeguts internacionalment, contribuint així al progrés científic i a la creació de coneixement biomèdic a Catalunya. Això reafirma el compromís de l’entitat amb el desenvolupament de la societat i amb el benestar dels catalans.
La forta demanda de professionals d’afers públics eleva les retribucions i situa un terç del…
Obert el termini de presentació de candidatures als III Premis Albia de Sostenibilitat Aquest any,…
La ‘passarel·la al RETA’ torna a encallar-se al Congrés entre dubtes sobre els perjudicis que…
Predicció del temps per a Cerdanyola del Vallès: 25 de maig de 2026 Avui, a…
Predicció del temps per a Cerdanyola del Vallès - 24 de maig de 2026 Avui,…
La crisi política al Senegal reobre el debat sobre les figures cridades a liderar la…
Esta web usa cookies.