Categorías: Actualitat

Fernando Martínez liderarà novament la REDFUE en 2026

  • Fernando Martínez, reelegit president de la REDFUE per liderar una nova etapa de creixement i projecció el 2026
  • L’Assemblea aprova una fulla de ruta que reforça el creixement orgànic, la coordinació entre associats i la projecció internacional de la REDFUE el 2026
  • La Xarxa consolida la seva presència territorial amb 24 fundacions en 16 comunitats autònomes
  • El Llibre Blanc de les Pràctiques continua posicionant-se com a guia clau davant el nou Estatut del Becari

Madrid, 20 de novembre de 2025. La Xarxa Espanyola de Fundacions Universitat-Empresa (REDFUE) ha reelegit avui Fernando Martínez com a president de l’associació durant la 67a Assemblea General, celebrada a Madrid. La reelecció confirma l’estabilitat del projecte iniciat els darrers dos anys i marca l’inici d’una etapa en què la REDFUE reforçarà el seu paper estratègic com a interlocutor clau entre el sistema universitari, el teixit empresarial i les administracions públiques.

Martínez, actual vicepresident executiu de la Fundació Universitat-Empresa (FUE), ha subratllat que “la REDFUE afronta el 2026 amb un programa ambiciós, col·laboratiu i orientat a donar més visibilitat a la tasca de les nostres fundacions, consolidant la xarxa com un agent imprescindible en l’adaptació del sistema educatiu i en la millora de l’ocupabilitat.”

Balanç 2025: un any de creixement, major visibilitat mediàtica i consolidació territorial

L’any 2025 ha suposat per a la REDFUE una consolidació del seu posicionament institucional i reputacional. Les presentacions del Llibre Blanc de les Pràctiques, celebrades al gener i al març, s’han traduït en centenars d’impactes en mitjans nacionals i sectorials, convertint aquesta publicació en un document de referència en el debat sobre el nou Estatut de les persones en formació pràctica en l’àmbit de l’empresa, comunament anomenat Estatut del Becari. Així mateix, els acords signats amb la CEOE i la Cambra d’Espanya han permès a la Xarxa integrar-se en comissions estratègiques d’educació, ocupació, innovació i indústria, incrementant la seva presència en espais de decisió clau.

Assemblea de la REDFUE 20 de novembre de 2025 (Fernando Martínez al centre)

A nivell operatiu, la Comissió de Microcredencials ha impulsat iniciatives orientades al reconeixement d’entorns d’aprenentatge empresarials, mentre que el Llibre Blanc del Talent Internacional ha avançat en la seva estructura i continguts, configurant-se com un projecte estratègic que culminarà el 2026 amb la seva publicació.

Aquest any també ha estat significatiu per l’ampliació de la xarxa: la Fundació General de la Universitat de Castella-la Manxa i la Fundació Leonardo Torres Quevedo de Cantàbria s’han incorporat com a nous membres, enfortint la presència territorial de la REDFUE, que ja compta amb 24 fundacions en 16 comunitats autònomes. Aquesta expansió consolida la visió d’una xarxa diversa, coordinada i representativa del conjunt del país.

Objectius i programa d’activitats 2026

El Programa d’Activitats aprovat per al 2026 se centra en cinc eixos estratègics que orientaran l’acció de la REDFUE durant el proper any. En primer lloc, l’organització impulsarà el creixement orgànic i reputacional mitjançant l’ampliació de la seva base d’associats, l’actualització de la identitat visual i narrativa corporativa i un enfortiment de la comunicació digital a través del web, LinkedIn i butlletins periòdics. A més, s’intensificaran les reunions de coordinació amb els departaments de comunicació de les fundacions per millorar la difusió de projectes i la presència institucional en fòrums i col·laboració amb altres organismes rellevants.

El segon eix s’orienta al foment de la col·laboració entre associats. El 2026 es culminarà i publicarà el Llibre Blanc del Talent Internacional, acompanyat d’una estratègia de visibilitat institucional i mediàtica. També s’avançarà en la Comissió de Microcredencials amb noves iniciatives vinculades a tutors empresarials i s’explorarà l’activació de la Comissió de Formació Professional. Així mateix, s’estendrà el “Segell Empresa Impulsora del Talent Jove” a noves regions.

Un tercer àmbit clau serà la consolidació de relacions amb grups d’interès, enfortint les aliances amb la CEOE i la Cambra d’Espanya, explorant projectes conjunts en formació dual, digitalització i ocupabilitat, i avançant en iniciatives amb FECYT i AEI per impulsar la transferència de coneixement, la investigació aplicada i els doctorats industrials. Igualment, s’intensificarà el diàleg amb ministeris, CRUE, Consells Socials i altres agents estratègics.

El quart eix aposta pel posicionament internacional. La REDFUE organitzarà i participarà en esdeveniments de presentació del Llibre Blanc del Talent Internacional, amb l’objectiu de situar Espanya com a destinació preferent per a talent acadèmic i professional. A més, reprendrà la interlocució amb Redue-Alcue i impulsarà col·laboracions amb altres institucions iberoamericanes i europees.

Finalment, el cinquè eix, centrat en governança, reforça el compromís amb una gestió transparent i eficient.

Sobre la REDFUE

La REDFUE és una associació sense ànim de lucre declarada d’utilitat pública fundada el 1997 i formada per fundacions universitat-empresa que tenen com a objectiu reforçar les col·laboracions entre universitats, agents del sistema productiu i la societat en general com a garantia del desenvolupament i el progrés social en matèria d’ocupabilitat, formació, emprenedoria, innovació i transferència del coneixement.

L’associació continua creixent i aquest any ha incorporat dos nous membres: la Fundació General de la Universitat de Castella-la Manxa i la Fundació Leonardo Torres Quevedo de Cantàbria. En total, la REDFUE compta actualment amb 24 fundacions associades i està vinculada, a través dels seus membres, a 50 universitats espanyoles i un miler d’organitzacions entre les quals es troben empreses, cambres de comerç, associacions empresarials o administracions nacionals, regionals i locals.

La REDFUE, a través dels seus associats, ha promogut més de 950 programes d’R+D+i, i en els seus programes de pràctiques han participat més de 34.300 persones i més de 42.000 s’han format en algun dels seus programes.

Jordi González

Entradas recientes

Revolta Pagesa reivindica que el 20% de vot nul a les eleccions agràries “qüestiona” el sistema de representativitat

ACN Barcelona - Revolta Pagesa ha assegurat que prop del 20% de vot nul registrat,…

2 hores hace

Els Comuns insten ERC i el PSC a pactar els pressupostos per garantir avenços socials a Catalunya

ACN Barcelona - El ministre de Cultura i dirigent dels Comuns, Ernest Urtasun, ha apel·lat…

6 hores hace

Alamany promet suspendre llicències de comerços “de monocultiu turístic” com supermercats 24h si és alcaldessa

ACN Barcelona - La secretària general d'ERC, Elisenda Alamany, ha promès suspendre les llicències de…

6 hores hace

Junqueras diu que ERC està “en el camí” de dotar el país de “recursos i competències” per acostar-lo a la independència

ACN Barcelona - El president d'ERC, Oriol Junqueras, diu que el seu partit està "en…

6 hores hace

Els Comuns insten ERC i el PSC a pactar els pressupostos per garantir avenços socials a Catalunya

ACN Barcelona - El ministre de Cultura i dirigent dels Comuns, Ernest Urtasun, ha apel·lat…

7 hores hace

Els usuaris de TMB valoren el servei del metro i del bus amb un 8,19 i un 8,21, respectivament

ACN Barcelona - Els usuaris de TMB del metro i l'autobús han valorat el seu…

11 hores hace

Esta web usa cookies.