Categorías: Economia

El PIB per habitant ha crescut en gairebé tots els municipis catalans durant el 2023

Increment del PIB per habitant a Catalunya

Martorell lidera el creixement del PIB per càpita, que ha arribat a superar els 200.000 euros per primer cop. En l’any 2023, 208 dels 222 municipis amb més de 5.000 habitants han experimentat un augment positiu del PIB per habitant. Martorell registra un impressionant creixement del 51,9%, seguit d’Arbúcies amb un 26,7% i Valls amb un 23,6%, superant així la mitjana catalana del 7,2%, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat).

En quant a municipis amb PIB per càpita més elevat, després de Martorell, es troben Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Castellbisbal, la Canonja, Martorelles i Sant Esteve Sesrovires. Contràriament, hi ha 10 municipis amb un PIB per habitant inferior als 15.000 euros, com Santa Coloma de Gramenet i Calafell.

En termes de sectors d’activitat, l’indústria predomina en 24 municipis, amb Martorell un 86,5% d’impacte industrial, mentre que el sector serveis destaca a la majoria de municipis amb més de 5.000 habitants. En el sector de la construcció, Deltebre i Llagostera són els municipis amb major contribució.

Finalment, el PIB per habitant de la comarca de la Ribera d’Ebre és el més alt, amb 71.546 euros, superant la mitjana catalana de 37.259 euros. 37 comarques han experimentat un increment, destacant l’Alt Camp amb un 19,2%.

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

Telefónica consolida la seva estratègia internacional amb millors resultats operatius

Telefónica supera les previsions en els seus resultats trimestrals i reforça el seu perfil financer…

8 hores hace

Telefónica impulsa el seu creixement a Espanya i Brasil a l’inici del 2026

Telefónica ha començat el 2026 amb uns resultats trimestrals que han estat valorats positivament per…

8 hores hace

El temps avui 17 de Maig de 2026 a Cerdanyola del Vallès segons l’AEMET

Predicció del temps per a Cerdanyola del Vallès - 17 de maig de 2026 Avui…

20 hores hace

AEMET: El temps per a Cerdanyola del Vallès – 16 de Maig de 2026

Previsió meteorològica per a Cerdanyola del Vallès: 16 de maig de 2026 Avui, la ciutat…

2 dies hace

El poder de reinventar-se posa en valor els aturats majors de 45 anys

La Cambra de Comerç del Camp de Gibraltar i Teté Delgado envien un missatge clar…

2 dies hace

La bretxa d’inversió amenaça el lideratge digital d’Europa

Europa necessita una inversió de 475.000 milions d’euros fins al 2035 per completar el desplegament…

2 dies hace

Esta web usa cookies.