Categorías: Economia

El Govern defensa que el pla de xoc de busos interurbans no atura el mapa de serveis i manté que es farà pel 2028

ACN Granollers – El Govern intenta clamar el món local i assegura que el pla de xoc anunciat per millorar la xarxa de busos interurbans “no atura res”, amb relació a l’elaboració del mapa de serveis que ha de servir per definir les ‘noves’ necessitat del transport públic i que estarà llest el 2028. Ho han reivindicat tant la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, com el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, durant una presentació de les inversions a representants municipals. Les actuacions urgents, xifrades en prop de 22 milions d’euros, i vinculades a l’allargament de les concessions del servei, milloraran un total de 95 corredors: 50 a Barcelona, 13 a Girona, 10 a Lleida i 22 a Tarragona.
Nadal ha insistit davant alcaldes i regidors de l’entorn metropolità, citats a l’estació de busos de Granollers, que les converses amb el món local segueixen amb normalitat per definir les necessitats dels diferents territoris i “dibuixar” com ha de ser la xarxa de transport públic per carretera per als pròxims anys.

Davant algunes veus que havien alertat que l’allargament de les concessions del servei de bus interurbà fins al 2034 podia significar l’endarreriment del mapa de serveis, Nadal i Paneque han estat taxatius. “Cal actuar abans d’aquesta data i facilitar inversions necessàries en la Catalunya del present”, ha dit la consellera.

Paneque justifica així la necessitat d’allargar les concessions, sense que això, diu, vagi en detriment del mapa de serveis a futur. Les prioritats del Govern a curt termini són la descarbonització de la flota, la millora de la informació als usuaris en temps real i el reforç dels corredors més saturats i “tensionats”.

En aquest sentit, Nadal recorda que hi ha hagut una “explosió” d’usuaris en els darrers anys que obliguen a més que doblar la inversió de la Generalitat. Amb les xifres actuals, admet “no es dona resposta suficient”. Els canvis demogràfics i la crisi de Rodalies en són els principals ‘culpables’.

En aquest context, apunta Paneque, el transport interurbà per carretera s’ha convertit en “peça fonamental” de la mobilitat.

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

El temps avui 25 de Agost de 2026 a Cerdanyola del Vallès segons l’AEMET

Predicció del temps per a avui a Cerdanyola del Vallès Avui, 25 d'agost de 2026,…

5 hores hace

T-Systems millora l’eficiència del seu centre de dades de Cerdanyola amb un PUE d’1,35 el primer semestre de 2026

T-Systems, divisió de serveis de digitalització del Grup Deutsche Telekom, va informar aquest dilluns que…

19 hores hace

La residència de Tomares obre una investigació i aparta el conductor i l’auxiliar

La residència de gent gran de Tomares (Sevilla), en el minibús adaptat de la qual…

21 hores hace

Starlite Marbella rebrà més de 250 artistes en l’arribada històrica dels Premios Juventud a Europa

Starlite Marbella es convertirà el 3 de setembre en l'epicentre internacional de la música en…

21 hores hace

Previsió de l’AEMET a Cerdanyola del Vallès avui 24 de Agost de 2026

Predicció del Temps a Cerdanyola del Vallès per al 24 d'agost de 2026 Avui a…

1 dia hace

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 23 de Agost de 2026

Predicció del Temps per a Cerdanyola del Vallès - 23 d'agost de 2026 Avui, els…

2 dies hace

Esta web usa cookies.