Categorías: Actualitat

El Govern adquireix 1.064 habitatges de protecció permanent a Inmocaixa

El Govern impulsa l’habitatge de protecció permanent

(EUROPA PRESS) La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha expressat la seva satisfacció pels 1.064 habitatges que el Govern ha adquirit a Inmocaixa. “Gràcies a aquest acord, garantirem que aquests habitatges, que anteriorment tenien una protecció limitada, passin a ser de protecció permanent”, ha destacat.

L’Institut Català del Sòl (INCASÒL) gestionarà aquesta compra, que ascendeix a un total de 87,2 milions d’euros. Paneque ha remarcat que aquesta incrementa el parc públic d’habitatges de lloguer assequible en gairebé 1.100 unitats.

La consellera també ha assenyalat que la velocitat d’aquest acord, realitzat per tanteig i retracte, és una alternativa més ràpida en comparació amb la construcció de nous habitatges. “A més, els preus resulten ser més baixos”, ha afegit.

Un aspecte destacat d’aquest acord és que garantirà l’estabilitat residencial de les famílies que actualment viuen en aquests habitatges. “Podran romandre als seus domicilis, evitant així el risc de perdre’ls”, ha conclòs Paneque.

Aquests habitatges es troben distribuïts en diversos municipis, incloent Barcelona, Cornellà, L’Hospitalet, Lleida, Mataró, entre altres. Aquesta operació suma més de 1.900 habitatges al parc públic d’habitatges de Catalunya, un dels objectius prioritaris d’aquesta legislatura.

Redacció

Entradas recientes

Els usuaris de TMB valoren el servei del metro i del bus amb un 8,19 i un 8,21, respectivament

ACN Barcelona - Els usuaris de TMB del metro i l'autobús han valorat el seu…

2 hores hace

Previsió de l’AEMET a Cerdanyola del Vallès avui 28 de Febrer de 2026

Predicció del Temps per a Cerdanyola del Vallès - 28 de febrer de 2026 Avui,…

4 hores hace

Barcelona gairebé duplica les places hoteleres en els 20 anys del Mobile, que ajuda el sector a desestacionalitzar

ACN Barcelona - Barcelona ha incrementat un 84% les places hoteleres en les dues últimes…

6 hores hace

Fajula: “El món assimila Barcelona com a lloc més rellevant per definir l’estratègia tecnològica europea gràcies al MWC”

ACN Barcelona - El director general de la fundació Mobile World Capital, Francesc Fajula, creu…

6 hores hace

Unió de Pagesos guanya les eleccions agràries amb el 47% dels vots, però perd un representant

ACN Barcelona - Unió de Pagesos (UP) ha guanyat les Eleccions Agràries 2026 amb un…

12 hores hace

Illa es mostra convençut que hi haurà pressupostos “perquè el país els necessita”

ACN Barcelona - El president de la Generalitat, Salvador Illa, s'ha mostrat convençut aquest divendres…

13 hores hace

Esta web usa cookies.