Categorías: Selecció Econòmica

Cofares marca un rècord històric de facturació amb 4.580 milions el 2025

Cofares signa els millors resultats de la seva història amb un rècord de vendes de 4.580 milions el 2025

– La cooperativa eleva un 7,4% els seus ingressos i un 19% el seu benefici abans d’impostos el 2025

Cofares ha tancat el 2025 amb els millors resultats de la seva història en registrar unes vendes de 4.580 milions d’euros, un 7,4% més que l’any anterior, consolidant el seu lideratge en la distribució farmacèutica a Espanya, amb una quota propera al 30%.

El resultat brut d’explotació (Ebitda) arriba als 49,1 milions d’euros (+12%) i el benefici abans d’impostos se situa en 18,1 milions, un 19% superior a l’exercici previ. El president de la cooperativa, Eduardo Pastor, ha destacat que “aquests resultats marquen una fita sense precedents i avalen una gestió responsable, eficient i coherent amb les necessitats dels nostres socis. Hem estat capaços d’unir una alta inversió en l’estructura cooperativa amb l’augment de la nostra cobertura davant riscos, fins a situar-la molt per sobre de la mitjana de la resta d’entitats del sector”.

Durant l’exercici, l’organització va gestionar 442,2 milions d’unitats de medicaments i productes sanitaris i ha augmentat la seva base fins als 11.787 socis. Així mateix, ha destinat 45 milions d’euros al manteniment i modernització de la seva xarxa logística i altres 21 milions a digitalització i tecnologia, en el marc de més de 230 milions invertits en els últims cinc anys. “Un esforç imprescindible per mantenir operativa i a l’avantguarda la xarxa de distribució més gran del país, composta per 48 magatzems i plataformes al servei de les farmàcies i de la població”, ha remarcat el president de Cofares.

SERVEIS DE VALOR

Les marques de Consumer Health Farline i Aposán han assolit 70 milions d’euros en vendes i una quota del 63,2% dins de les marques de distribució, mentre que l’eina de gestió Nexo ha elevat la seva facturació fins als 191 milions (+18%).

En paral·lel, Farmavenix —operador logístic del grup— ha crescut prop d’un 19%, ampliant la seva activitat en serveis integrals per a administracions sanitàries, hospitals i indústria farmacèutica, inclosa la gestió nacional de la vacuna de la grip.

Cofares garanteix l’accés a medicaments a més de 49 milions de ciutadans mitjançant 2.455 rutes diàries de repartiment, amb una mitjana de 2,7 visites al dia a farmàcies de tot Espanya, tant en entorns urbans com rurals. Pastor ha recalcat que la cooperativa “exerceix un servei públic essencial per al sistema sanitari i els ciutadans”, fins i tot en situacions crítiques com la pandèmia o catàstrofes naturals recents.

Jordi González

Compartir
Publicado por
Jordi González

Entradas recientes

VÍDEO | Collserola evita el pitjor: el foc dona treva però 23 dotacions continuen lluitant contra les revifades

Els Bombers mantenen un ampli dispositiu després d’una nit complicada, amb el foc estabilitzat però…

1 hora hace

Alemanya demana més poder de decisió per als Estats membres en la futura certificació europea de ciberseguretat

Alemanya vol reforçar la capacitat de decisió dels Estats membres en el futur marc europeu…

2 hores hace

AP institute celebra el nou marc de transparència per als grups d’interès

- Creu que un registre estatal públic i obligatori de lobbies suposa un "pas decisiu"…

3 hores hace

Mónica García situa Sanitat per sota del llindar d’execució pressupostària de l’Instituto Coordenadas

El Ministeri de Sanitat, dirigit per Mónica García, va deixar aproximadament 504 milions d'euros de…

6 hores hace

Els diners sense executar per Sanitat permetrien tractar 21.000 pacients d’Alzheimer amb lecanemab durant un any

El crèdit no utilitzat el 2024 i el 2025 equival al cost anual estimat de…

7 hores hace

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 26 de Agost de 2026

Predicció Meteorològica per a Cerdanyola del Vallès - 26 d'agost de 2026 Avui, els habitants…

10 hores hace

Esta web usa cookies.