Categorías: Economia

Agricultura abona 246.476 euros dels ajuts a la conservació de recursos genètics agrícoles per a entitats de conservació

ACN Barcelona – El Departament d’Agricultura va fer efectiu, el 19 de desembre, el pagament de 246.476,55 euros de la línia d’ajuts destinats a la conservació de recursos genètics agrícoles adreçats a entitats de conservació, en el marc de Pla estratègic de la Política agrària comuna 2023-2027. L’objectiu és fomentar la descripció i la conservació dels recursos fitogenètics per a l’agricultura i l’alimentació de Catalunya a més de promoure el coneixement entre agricultors, entitats i consumidors de l’existència de varietats i canalitzar-les en els mercats locals a través del comerç de proximitat, juntament amb el coneixement dels parents silvestres dels conreus (PSC), les plantes silvestres d’ús alimentari (PSUA) i les seves aplicacions al sector.
També es vol fomentar la recopilació i l’intercanvi d’informació entre organitzacions i dur a terme activitats de divulgació.

El juny de 2024, el Departament va publicar l’Ordre que va aprovar les bases reguladores d’aquests ajuts, i l’agost del mateix any va publicar la Resolució que els v a convocar, amb una dotació pressupostària de 300.000 euros, dels quals 129.000 euros eren a càrrec del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i 171.000 euros, a càrrec del Departament.

Són beneficiàries d’aquests ajuts les persones jurídiques que siguin entitats de conservació públiques o privades que portin a terme actuacions de conservació de varietats locals, parents silvestres dels conreus (PSC) o plantes silvestres d’ús alimentari (PSUA).

Les actuacions subvencionables són la conservació de varietats locals, PSC i PSUA; la caracterització; la multiplicació de varietats locals; la realització d’analítiques; el manteniment i actualització de bases de dades conjuntes; la prospecció i recopilació de coneixements etnobotànics de les varietats locals d’interès agrari, de PSC i de PSUA.

El Departament estableix un ajut màxim de 15.000 euros per persona beneficiària, amb una intensitat de l’ajut del 100%. Per bé que l’import de l’ajut aprovat v a ser de 269.770  euros, la certificació final ha estat de vint expedients, per un import total de 246.476,55 euros.

Redacció

Compartir
Publicado por
Redacció

Entradas recientes

L’expansió del lobby i els afers públics tensiona els salaris a Espanya

La forta demanda de professionals d’afers públics eleva les retribucions i situa un terç del…

10 hores hace

Grupo Albia reforça la seva aposta per la sostenibilitat amb una nova edició dels seus premis

Obert el termini de presentació de candidatures als III Premis Albia de Sostenibilitat Aquest any,…

10 hores hace

La reforma per integrar mutualistes al RETA continua sense desbloquejar-se

La ‘passarel·la al RETA’ torna a encallar-se al Congrés entre dubtes sobre els perjudicis que…

13 hores hace

El temps a Cerdanyola del Vallès avui, 25 de Maig de 2026

Predicció del temps per a Cerdanyola del Vallès: 25 de maig de 2026 Avui, a…

21 hores hace

Predicció meteorològica: Cerdanyola del Vallès, 24 de Maig de 2026

Predicció del temps per a Cerdanyola del Vallès - 24 de maig de 2026 Avui,…

2 dies hace

La transició política al Senegal posa el focus en l’estabilitat democràtica

La crisi política al Senegal reobre el debat sobre les figures cridades a liderar la…

2 dies hace

Esta web usa cookies.