ACN Barcelona – El conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, ha anunciat aquest dijous la detecció de 5 nous positius de pesta porcina africana a la zona d’alt risc. Un dels casos s’ha detectat a Sabadell, el primer en aquest municipi. La xifra total ja s’eleva als 232 casos. El conseller també ha compartit una “dada positiva” confirmant que, de les 213 mostres que s’han fet en els últims dies, entre les captures i els animals trobats morts, només un 2,3% han donat positiu. Ordeig ha assegurat que estan accelerant les captures amb un sistema de rastreig “molt important”. També ha afegit que s’han mobilitzat 24 milions d’euros destinats al comandament avançat, on ha assegurat que hi ha 750 efectius treballant per combatre la PPA “set dies a la setmana”.
(S’actualitza la informació amb els llocs on s’han trobat els cinc nou casos)
El Departament d’Agricultura ha explicat posteriorment que els cinc casos nous s’han detectat a Sant Feliu de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès i Sabadell. És, doncs, el primer cop que es troba un cas a Sabadell, tot i que Agricultura indica que era molt a prop dels casos ja detectats a Cerdanyola del Vallès.
Ordeig ha actualitzat aquestes dades durant la seva intervenció durant la interpel·lació d’Aliança al Govern sobre les polítiques agràries.
El conseller també ha mostrat la seva preocupació davant de les conseqüències de la guerra a l’Iran, posant el focus en “l’augment del gasoil i dels fertilitzants”.
ACN Vilanova del Vallès - El Jutjat d'Instrucció número 3 de Granollers ha obert judici…
ACN Santa Coloma de Gramenet - Un total de 905 escoles i instituts públics, el…
ACN Barcelona - El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha demanat aquest dimecres aprofitar…
ACN Sabadell - La junta general d’accionistes del Banc Sabadell ha ratificat Marc Armengol com…
ACN Barcelona - La junta general d’accionistes del Banc Sabadell ha ratificat Marc Armengol com…
GBSB Global Business School impulsa l’emprenedoria amb el G-Club Hackathon 2026 - Emprenedors, estudiants i…
Esta web usa cookies.